Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 11 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: VW Golf II 1.6 vm90, kaasutinongelmat
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2006, 22:25 
Moi
Minulla on ilo omistaa moinen kulkupeli - muuten oiva käyttöauto, mutta kaasarin oikuttelu lähinnä ryypyn taholta ottaa hermon (=lompakon) päälle, peli kun tahtoo kuluttaa 10 l/100km, ihan näin nollakeleilläkin. Oireet ilmenevät ison polttoainekulutuksen ohella tosi pitkään korkealla pysyvänä tyhjäkäyntikierroslukuna - käytännössä vasta saavutettuaan normaalin käyttölämpötilan, kierrokset alkavat asettua.
Pelihän on vasta kunnolla sisäänajettu (hieman yli 200tkm), olisiko aika tehnyt tepposia kaasarin komponenteille, onko arvon raadilla kokemuksia moisista vaivoista ? Voisiko automaattiryypyn korvata käsikäyttöisellä ? Käyntiinlähdössä sinänsä ei ole ongelmia, lähtee kuin palmun alta ;)


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2006, 10:02 
luultavasti vahatermostaatti hajonnut, on tuommoisia oireita on vain tyhjän kallis kokeilla noin 80 e halvimmillaankin,on siinä muitakin mahdollisuuksia, osat vain kalliita, on muutettu käsi käyttöiseksi ryyppy tuohon kaasuttimen toimintaan kannattaa tutustua esim, ffp:n sivuilla sillä on juttua tuosta surullisen kuuluisasta kaasuttimesta.


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2006, 13:53 
http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03 Tammi 2007, 21:45 
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Onko teillä vielä hyviä neuvoja, mistä noita kaasarinosia voisi kysellä edullisemmin, kuin VW-auton tiskiltä ?


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03 Tammi 2007, 22:51 
motonetista kannattaa katsoa


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2007, 17:35 
http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php


http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=434


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2007, 19:40 
Kiitoksia, olinpa hölmö kun tuota en heti paikalla huomannut tarkistaa. Ei nuo Motonetin hinnat nyt ihan heti selälleen kaada; kaasarin laippa 25, kiihdytyspmp 30, vahatermari 60€ jne. - no, onhan sekin rahaa, pistää vanhaan raatoon :lol: Noh, kaikki on suhteellista; vaikka tuonkin läjän ostaisi, uudemman auton arvo putoaa samanverran vissiin muutamassa viikossa :?
Täytynee ottaa viikonloppuna ryhtiliike, irrottaa kaasari ja aloittaa puuhastelu, nousuviikolla sitten hakea mahdollisia osia


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2007, 21:12 
Nonni, nyt oli kaasari irti, putsattu päältä, käännelty ja väännelty ja voideltu.
Saldo:
- yksi letku kaasarin edestä/alta oli 2cm matkalta halki (letku, joka tulee tälle rikastimen alipainesäätimelle). Myös muutama muu letku oli hieman epäilyttävän näköinen, joten menivät vaihtoon.
- katkaisusolenoidi (osa39) ainakin naksahti, joten lienee Ok
- sen sijaan lämpö/aika-venttiili ei sanonut mitään. Ohmisesti oli kunnossa, jännitettä antamalla lämpeni, vaan mitenkähän sen pitäisi oikein toimia ? Mikko-Paavali Salonen "salonmi" © 2003 kirjoitti tuolla FFp:n puolella :
16. Tarkista lämpö-aikaventtiilin toiminta ja sen johtoliitännät

Jos em. alipaineyksikkö toimii kylmäkäynnistyksessä edellä kuvatusti, toimii lämpö-aikaventtiilikin. Jos on kylmää, kiekat pysyy kauemmin kolmessa tonnissa

=> osaako tuohon kukaan sanoa muuta? Annoin venttiilin lämmetä useita minuutteja (siis sähköt päällä), letkulla imin/puhalsin - mitään muutosta en havainnut (muuta venttiili lämpeni). Pitääköhän tuó tulkita, jotta on vainaa :?:

Valitettavasti, en myöskään saanut tolkkua alipaineyksikön (3/4-osasäät) toiminnasta, vahatermaria en saanut irti (edellinen ryökäle oli huonolla meisselillä tuhonnut ruuvin kannat).
Sen sijaan Pul-Down toimi ainakin letkusta imaisemalla kuten myös kakkoskurkun alipainesäädin.

No, äsken juuri sain pelin soimaan, vaikea sanoa, toimiko paremmin kuin ennen puhdistusta. Keli liian lämmin jotta voisi arvioida ryypyn toimintaa kunnolla. Vaan onko sitten toivorikasta haihattelua, mutta sellainen fiilari jäi, että kierrokset olisivat pudonneet nopsemmin kuin ennen


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Tammi 2007, 21:02 
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Tammi 2007, 21:44 
Kiitoksi linkistä, tuon kun tavaa, niin tietää aiheesta paljon enemmän


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 11 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com