Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 4 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Missä kaasarin ylivuoto?
ViestiLähetetty: 06 Helmi 2005, 01:11 

Kupla -67
Huhhui.. Vieläkin jännittää kun meinasi käydä tosihuonosti kuplan kanssa. Ajattelin pyöräyttää kierroksen korttelin ympäri ettei mee koko auto jumiin kun on sentään jo nukkunut talviunia monta kuukauta. Kun lähdin ajamaan tuli vahva bensahaju ohjaamoon, ja ajattelin että parasta katsoa mikä on. (Tuli mieleen palstalla ollut video miten kupla palaa ensimmäisellä kevätreissulla.. :() No siellähän oli oikea suihkulähde kaasarissa joka suihkutti jakajan päälle ja koko kone bensassa. Onneksi ei syttynyt palamaan ja sitten tuli hinaus takasin talliin.

Sit itse kysymykseen: Jos kaasari (30 PICT -1) tulvii, niin mistä se bensa silloin tulee vai "nieleeko" se ylimääräiset imusarjaan? Tuli niin kiire sammuttaa moottori etten ehtinyt katsoa mistä se bensa tuli mutta suurinpiirtein siitä mistä bensaletku menee kaasariin. Voi myös olla että kaikki johtuu kovettuneesta bensaletkusta. Se irtosi aika helposti ihan vetämällä vaikka siinä on letkukiristin. Ei tee ihan mieli laittaa konetta käymään ennenkuin saa hommat kuntoon...


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06 Helmi 2005, 10:07 
Jäsen
Avatar

Typ1 1500 '70, 53i G60 '89, Typ2 T4 '02 ja 32B GL5 '85
mulla ainakin se bensa tuli tuommosesta kuvassa näkyvästä putkesta ja sain vuodon loppumaan sillä, että herkistelin neulaventtiilin, joka katkaisee bensan tulon kaasarille kun uimurikammio on tyhjä..
se neulaventtiili oli ihan jumittunu auki asentoon jolloin bensaa tuli kokoajan kaasuttimeen ja sitä myöten se sylki kaiken ylimääräisen tuosta vuotoputkesta kaaressa pihalle ja koneen päälle
Kuva


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06 Helmi 2005, 11:30 
Jäsen
Tuosta putkesta pukkaa bensa jos neulaventtiili on jumissa tai koho jumissa tai tipahtanut pois paikoiltaan. Tulee niin paljon että kun konelämpiää tai saa kipinän jostakin muuttuu kupla paloautoksi.


LETKUT KANNATTAA AINA TARKISTAA SEISOMISEN JÄLKEEN ENNEN KÄYTTÖÄ


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06 Helmi 2005, 13:02 

Kupla -67
Kiitoksia vastauksista. Mulla on ilmanputsari paikalla, eli ylivuoto olisi varmaan mennyt imusarjaan. Luulen että se on kaasarin tuloletku joka on väljä vaikka on 1v vanha letku. Päältä päin se letku on ihan timantti.

Autossa on vanha vakiokone talven yli. Varsinainen kone odottaa verstaalla vielä pakosarjaa. Kyllä olisi harmittanut jos se romukone olisi polttanut koko auton.

Monet väittää vakiopumppua riittämättömäksi, mutta kyllä siitä tuli sen verran tavaraa että luulisi riittävän tuplille ihan hyvin.
.


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 4 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com