Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 1,9 polo diesel jakopään hihnan vaihto
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2005, 18:54 

vw transportter syncro
Onko miten vaikea homma vaihtaa itse jakopäänhihna 1,9 diesel poloon.
(imudiesel, jakajapumpulla)

Ostin oikein huoltokirjan. Mutta alkoi oikein naurattaa, kun siinä kaikkien isompien huoltojen yhteydessä vain suositeltiin merkkihuoltoa! Kuten tossa jakohihnan vaihdossakin. Aika kehno huoltokirja!


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko: Re: 1,9 polo diesel jakopään hihnan vaihto
ViestiLähetetty: 15 Huhti 2005, 00:36 

Juho Pesonen (VW Typ2 -67, Typ2 pritschen 16" syncro, Typ2 pritschen -73, Typ2 -92 Multivan LLE #1164)
Eiköhän se tossa 1.9:ssäkin mene samalla lailla kuin 1.6:ssa.. Eli tarvitset työkalut millä lukitset nokka-akselin ja ruiskutuspumpun (esim. biltemasta saa, tosin ei sovi suoraan, joutuu työstämään).. Sitten vain etsit vauhtipyörästä tarkistusluukin että saa sen osoittamaan 1.syl:n YKK:n.. ja eikun uus hihna paikalleen.

Pumpun ajoituksen voisi vielä ko. toimenpiteen jälkeen tarkastaa, mutta ei taida maksaa vaivaa jos käynnistyy hyvin kylmänä ja käyntiääni on niinkuin ennenkin..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22 Huhti 2005, 23:00 

Saxomat-68
1,9 D Polossa on "hieman"ahdas konehuone huoltohommille. Jakoremmin vaihtoa varten joutuu moottorin apumiehen puoleisen moottorin tyynyn irroittamaan. Sen jälkeen moottoria joutuu laskemaan alas, että saa irroitettua moottorista korvakkeen irti. Sen pultit ovat niin pitkät, ettei niitä mahdu konetilassa avaamaan, koska ne osuu korin. Alas lasketussa moottorissa jakopään vaihto onnistuu.
Työnä huomattavasti hankalampi kuin vanhemman 1,6D remminvaihto. Pumpun ajotus kylläkin helpompi.
Kannattaa tarkistaa, ettei apuakselin hihnapyörä ole kulunut kartioksi. Sillä se painaa hihnaa toiseen laitaan ja kuluttaa sitä kapeammaksi. Meillä oli syönnyt hihnan reunaa jo lähes 10 mm. Ei pidä edes ääntä, kun osuu paksuun alumiinikorvakkeeseen. Muovikotelo antais ainakin äänen osuessa.
Laturin lattahihnan kiristin kannattaa tarkistaa saman tien, ettei jumita. Sekin irtoaa putsattavaksi vasta sitten kun kone on lattialla. Tosin joutuu irrottamaan koko nokkapalan syylareineen, että pääsee rasvaamaan sen akselin.

1,9D Pololla 150 tkm kuudessa vuodessa. Kerran vaihteiston vaihto ja samoin jakohihnan. Onneksi tuli hukattua, sillä remmin vaihto olisi tullut jus eteen.

VW:llä pelkän työn hinta remmin vaihdolle on kuulemma 163 € + kaikki tarvikkeet päälle!


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com