Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 11 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pätkii
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2007, 12:54 
Lähellä volkkaria ollaan , että kyselen täältä .
Audi 80 -86 1.6 kaasarilla , alkaa pätkiä lämpimänä . Virjanjakajan
kansi ja pyörijä sekä tulpanjohdot vaihdettu . Kun tauti on päällä ,
tyhjäkäynnillä kiekkamittari heiluu hyvin tasaista 900-1000 min.
muulloin aivan vakaa 1000 . Muutaman kilom. työmatka menee hyvin ,
mutta muutama kymmenen on jo liikaa .


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2007, 16:33 
Jäsen
Avatar

VW T-1 1300 '72, Toyota Corolla '02
Tulpat ok? Kaasutin putsattu? Imusarjasta pitäis mennä jarrutehostimelle ilmaletku, katso myös että se on tiivis.

Itellä Golfissa syksyllä seilasi tyhjäkäynti välillä enemmän, välillä vähemmän. Ja lopulta se lakkasi kokonaan käymästä tyhjäkäyntiä ja liikennevaloissa tarvitsi 3 jalkaa :) . Tähän vaivaan auttoi kun laitoin uuden tiivistelaipan kaasuttimen ja imusarjan väliin ja putsasin kaasuttimen.

Varmaan paremmin löytyy vastauksia osoitteesta http://www.ffp-motorsport.com. Sivusto on keskittynyt etupäässä vesi-VAG -autoihin.


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2007, 16:36 
Avatar

vähän kaikkea
Sama vika vaimokkeen vanhempikoppaisessa -83:ssa kasikympissä ja tutun (olikohan) -88:ssa. Pierburgin kaasari, ainakin tuossa vanhemmassa. Ainakaan sytytyspuolan vaihto ei vaikuttanut, veikkaisin jotain kaasarihässäkkää.

Maksiminopeus tippuu pikkuhiljaa, eli kone yskii, kun sammuttaa ja polttelee tupakit, niin taas hyrrää nätisti aikansa. Tuntuu että on lämpötilasta riippuvainen, pakkasilla pääsi pidempään(tunnin), näillä keleillä 20-30km kerrallaan..

Niin, ja kurkun laipassa eikä alipaineletkuissa ole vuotoja (uusittu & tarkistettu). Ja tulpatkin vaihdettu lähiaikoina.


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2007, 18:46 
On tyttären auto , enkä ole vielä itse ajanut tämän vian aikana .
Tarvii ottaa ensi viikolla pariksi päiväksi ajoon ja ihmettelyyn .
Kun vaihdoin tupanjohdot niin tyhjäkäynti rauhoittui , mutta tienpäällä
pätki entiseen malliin . Tulpat " näytti " hyviltä ja kaasarin / imusarjan
kumi vaihdettu pari vuotta sitten . Voikohan "hal" anturi vai mikä se oli
aiheuttaa nykimistä ? Tähän vaihdoin sen kerran , mutta silloin oli
kipinä kokonaan hukassa . Otetaanpa kaasari syyniin jos ajo vähänkin
antaa sinnepäin vihjettä .


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2007, 21:20 
Avatar

vähän kaikkea
Jep, tuo meidänkin audi nyt seisomassa hallilla, kun on muutakin vikaa.

Jos vika selviää niin otan tiedon mielelläni vastaan!


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15 Huhti 2007, 17:21 
Jäsen

Vaihtelevat VAG:t
Onhan imuilman esilämmitys kunnossa? Vaikka alipaineletkut tuota säätävälle venttiilille meneekin, kannattaa varmistua missä asennossa säätöläppä on. Ja onhan säätöläpältä pakosarjalle menevä pahviputki ehjä/paikoillaan?
Jos noissa vika, niin alle +10 oireilee juuri noin mitä kuvailitte eli "jäätää kaasaria". Ilmajäähdytteisissä vakiokaasarilla samat ongelmat joskaan ei tunnu mun mielestä olevan niin herkkä kuin nuo nuoremmat pelit.


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15 Huhti 2007, 17:39 
Avatar

vähän kaikkea
Tuo jäätäminen ei ainakaan minun kohdalla pitäisi olla kyseessä, mitä kylmempää niin sitä pidemmälle pääsee rykimättä. Ja kun kesäkeleissäkin hyytyy...
K70:sestä on kaasari muutaman kerran jäätänyt, joten tuttua huttua, hyvin samanlaiset oireethan siinäkin on, ja etenkin tuo itsestään korjaantuminen.


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15 Huhti 2007, 17:40 
http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php

Onko noista oireista mikään siihin sopiva? Tuolla pitkä vikalista kaasarista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2007, 20:34 
Senverran tuli kokeiltua että pätkiminen johtuu kaasupolkimen asennosta . Kun painaa kaasun pohjaan , veto on hyvä ja tasainen .
Kevyellä pintakaasulla ja kevyellä moottorijarrutuksella pätkii pahiten .
Kaasari on tutkittu alipainejuttujen osalta ja nyt olisi otettava jakaja
työn alle . Eilen 20 lämmintä vika tuli 20 km jälkeen , tänään viileämpää
kesti ajaa 30 km . Jatketaan ihmettelyä .


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2007, 10:53 
Virranjakajan alipaine kalvo oli rikki ! Vielä ei ole mennyt jakeluun
mitä kautta lämpötila siihen vaikutti . Imusarjasta tulee letku ilman
mitään venttiileitä . No pääasia että vika löytyi ja auto tuli kuntoon .


Ylös
 Profiili Lähetä sähköpostia  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 11 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com